Semestern är nära, en del är redan där. 
Så vi har åter första halvan av året bakom oss.
Det har varit ett halvår med en hel del händelser och hårda ord, tuffa händelser och hårt arbete.
Men vi behöver stanna upp och se vad vi faktiskt åstadkommits.
Man har jobbat med nya avdelningar, machining och Battery tray på södra. Dörr modul 8 på övre. En hel del nya arbeten i befintlig utrustning samt inprovning i våra pressar för att möta nya detaljer.
Vi har ett fantastiskt underhåll som gör FU och löser nya och gamla saker i våra utrustningar.
Man har jobbat med ergonomi och att uppdatera arbetsbeskrivningar.
Vi har en omställning efter semestern med helg och natt som kommer ner på 2-skift. Man löser problem på avdelningar, hjälps åt med övertid och gör ett arbete mot hösten.
Ni har gjort ett oerhört bra jobb, ni tar er till arbetet varje dag och producerar, bra jobbat.
Så med allt det positiva som fakstiskt kommit ur 2026s första del.
önskar vi i
IF Metallklubbens styrelse
er alla en riktigt fantastisk semester, ta vara på tiden
med härliga minnen och massa återhämtning.
PS. Glöm inte använda er av medlemsolycksfalls försäkringen om det skulle behövas. 
